En dag kanske du vaknar upp och allt du älskar är borta.

Vet ni?
Idag när jag var på lektion,
fastnade min blick på en punkt
och allt runt mig var som borttrollat, 
tankarna snurrade runt som en stormvind i skallen, 
helt plötsligt börja jag tänka på att, 
jag kanske får ett samtal idag, 
som säger att mamma, pappa, syster, kusin, vän
har omkommit i någon olycka eller liknande.
Tänk att när du säger hejdå till dina föräldrar/syskon/barn på morgonen
för att gå till skolan, till jobbet eller någon annanstans, 
kanske det är erat sista hejdå. 

Är det bara jag eller får ni också såndär super ångest när ni börjar tänka på detta?
För jag menar hur många elaka ord slänger man inte ur sig?
Hur många gånger har man inte skrikit för ingenting? 
Usch, min familj är det finaste jag har, och skulle en familjemedlem fela en vacker dag,
skulle ingenting bli detsamma igen, för Mamma, Pappa och min Syster, är allt jag har,
utan dom vore jag ingenting.

Ta ingen/inget förgivet, en vacker dag, kanske det är borta. 

Hemska tankar, men jag är så rädd,
för att förlora det som betyder ALLTING för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0